Hogyan tudod használni a biztosítást?

Medical Team Illustration

Bevezető

Amennyiben még csak érdeklődsz, vagy ha már rendelkezel szolgáltatásfinanszírozás alapú egészségbiztosítással, akkor ebben a cikkben bemutatjuk, hogy a gyakorlatban hogyan tudod használni a biztosításodat. A biztosító társaságok csomagjai sok esetben elég eltérő szolgáltatásokat tartalmazhatnak, de a gyakorlati felhasználásuk nagyjából azonos. Ahhoz, hogy átlássátok a folyamatot, fontos néhány fogalmat tisztáznunk:

  • Biztosító társaság: A biztosítási szerződést az Ügyfél a biztosító társasággal köti. A számla, kötvény, és fedezetigazolás elkészítését és egyéb adminisztratív ügyeket a biztosító társaság intézi. A szerződéskötéskor elfogadjuk a biztosítási feltételekben leírtakat (közismertebb nevén: „Az apróbetűs részt”).
  • Szolgáltatás szervező: Mindegyik biztosító társaságnak van egy szolgáltatásszervező partnere. A szolgáltatásszervező partner végzi az Ügyfelek által igényelt orvosi vizsgálatok teljes logisztikai feladatait. Egyeztetnek az Ügyfelekkel, kommunikálnak a Biztosítókkal, illetve direkt kapcsolatban állnak az orvosi intézményekkel. Egyszóval ők a szíve az egészségbiztosításunknak. Ezt a funkciót jellemzően három nagy cég végzi Magyarországon:

    • Teladoc Hungary Kft – Aegon, Groupama, CIG, Uniqa Biztosító partnere
    • Medi 24 (Europe Assistance) – Generali Biztosító partnere
    • ÉRTED Kft – Union Biztosító Partnere

Mi a gyakorlati folyamat?

1. lépés: Egészségügyi panasz jelentkezik.

A biztosítás felhasználásának első lépése, hogy jelentkezik egy egészségügyi panasz, ami miatt orvoshoz szeretnél fordulni. Amennyiben olyan biztosítást választasz, amiben van szűrőcsomag, akkor értelemszerűen nem kell megvárni, hogy panasz jelentkezzen, azonnal orvoshoz tudsz fordulni.

2. lépés: Felveszed a kapcsolatot a Szolgáltatásszervezővel

Ennek két lehetséges módja van. Az alap folyamat szerint egy előre megadott telefonszámon felhívod a szolgáltatásszervező céget. Amennyiben nem szeretnél telefonálni, bizonyos egészségügyi szakellátások esetében, lehetőséged van online időpontfoglalásra. Ebben az esetben egy weboldalra kell felmenni és ott azonnal lefoglalható az ellátás. Fontos kihangsúlyozni, hogy az online időpontfoglalás kizárólag járóbeteg ellátásokra vonatkozik, a diagnosztikai, egynapos sebészeti, szűrővizsgálati ellátások esetében mindenképpen a telefonszámot kell tárcsázni.

3. lépés: Elmondod, hogy milyen egészségügyi panaszod van / szűrővizsgálatra jelentkezel.

Miután tárcsáztad a szolgáltatásszervezőt, az ügyintéző néhány személyes adat alapján (név, anyja neve, születési hely és idő) azonosítani fog Téged. Megnézi, hogy milyen ellátásokra vagy jogosult és ha limites csomaggal rendelkezel, akkor tájékoztat a limitek jelenlegi állásáról. Az ügyintéző munkatársnak kell elmondanod, hogy milyen okból keresed őket, mivel Ő fog segíteni megszervezni az ellátásodat, valamelyik magánegészségügyi intézménybe.

4. lépés: A szolgáltatásszervező megszervezi az ellátást.

A megadott információk alapján, az ügyintéző munkatárs megszervezi számodra az ellátást és tájékoztat téged a pontos helyszínről és időpontról. Természetesen, ha van olyan intézmény amelybe szívesen mennél, akkor ezt jelezheted a részére, illetve egy preferált időpontot is megadhatsz.

5. lépés: Megtörténik az ellátás, amelyért a helyszínen nem szükséges fizetni.

Nincs más hátra, irány a vizsgálat. Az intézményben megtörténik az ellátás. Nagyon fontos: az ellátás költségét a helyszínen nem szükséges kifizetned. A biztosító direktben rendezi az ellátás költségét az egészségügyi intézménnyel.

6. lépés: Amennyiben szükséges további orvosi vizsgálat, ismét hívja a szolgáltatásszervezőt

A vizsgálati eredmények függvényében, amennyiben további vizsgálatra van szükséged, akkor hívd ismét a szolgáltatásszervezőt, akik segítenek megszervezni a következő ellátást.

Szabad orvosválasztás

Az alap folyamat szerint a szolgáltatásszervező cégek olyan klinikák irányába végzik az ellátásszervezést, akikkel rendelkeznek partneri szerződéssel. Ezek a kiterjedt partnerhálózatok szerencsére rendkívül bővített listával működnek, tehát az esetek nagy részében ez nem jelent problémát az Ügyfelek részére.

Amennyiben szeretnél olyan intézménybe menni, akivel nincs kapcsolatba az ellátás szerveződ, akkor erre is van lehetőséged.

Ennek folyamata és lehetőségei biztosítónként eltérhetnek. A jellemző piaci gyakorlat szerint a fenti folyamatleírás annyiban módosul, hogy az egészségügyi panasz jelentkezése után a szolgáltatásszervező felé jelezni kell, hogy egy olyan intézménybe mennél ellátásra, ami nem szerződött partner. A vizsgálat után, a helyszínen ki kell fizetned az ellátás költségét. A saját névre kért számla alapján a biztosító utólag megtéríti számodra az ellátás költségét. Van olyan biztosító társaság, aki limitálja a „külsős intézményből” beérkezett számlák összegét és darabszámát.

Ajánlatkérés - ingyenes tanácsadás

Írj nekünk és gondoskodjunk együtt a te és munkavállalóid egészségéről.